ROZWÓJ LOKALNY I REGIONALNY
"Polska w smaku", czyli udana promocja regionów
Te samorządy, które postawiły na tradycyjne produkty i ekologiczną żywność, dzisiaj widzą, że była to trafiona decyzja. Festiwale smaku czy dni chleba weszły do corocznych, obowiązkowych imprez odwiedzanych przez turystów.
Jacek Szklarek, szef Slow Food Polska, na konferencji w Kołudzie Wielkiej koło Inowrocławia w lutym br. powiedział: - (...) Jedzenie to bardziej nasza osobista i społeczna kultura bycia w świecie. Starajmy się o to, by było ono dobre, czyste i sprawiedliwe. W tym określeniu mamy połączenie przyjemności z naturalnym i zdrowym produktem oraz odpowiedzialnością społeczną za rolników, hodowców i wszystkich producentów żywności.
Marszałek kujawsko-pomorski zauważa, że polskie samorządy coraz chętniej włączają się w promocję zdrowej i smacznej żywności, wytwarzanej na bazie regionalnych przepisów: - .
