GIEŁDA POMYSŁÓW
Smaczna promocja poznańskich restauracji
JAKUB PINDYCH marketing manager Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej
Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna z powodzeniem prowadzi akcję "Zjedz Poznań za pół ceny". Od 21 sierpnia 2010 r. na smakoszy czeka prawdziwa kulinarna gratka. Jedna restauracja w każdym kolejnym tygodniu zaproponuje mieszkańcom i turystom menu za pół ceny. Menu dostępne przez cały dzień. Ponieważ chętnych jest wielu, warto wcześniej dokonać rezerwacji. Projekt "Zjedz Poznań za pół ceny" ma dwa podstawowe cele. Pierwszym jest wykorzystanie potencjału w postaci 2 tys. fanów profilu facebookowego, których zgromadziła trzecia edycja akcji "Poznań za pół ceny". Drugim jest zapoznanie poznaniaków i gości z ofertą gastronomiczną miasta. Zależało nam nie tylko na przekazaniu ogólnego komunikatu o różnorodności rynku, lecz przede wszystkim na eksponowaniu poszczególnych partnerów i wyróżnieniu ich oferty.
Zasada udziału w akcji ogranicza się do bardzo jasnych założeń:
● restaurator udostępnia przekrojowe menu, które jest wybraną częścią stałego menu,
● w dniu akcji udzielany jest rabat w wysokości 50%,
● udzielenie rabatu jest bezwarunkowe i obowiązuje przez cały dzień,
● nie można zmieniać gramatury, wyglądu i składu potraw,
● oferta publikowana jest z tygodniowym wyprzedzeniem i dostępna jest w Internecie.
Rzetelność oferty i jej realizacji oceniają sami goście. Powodzenie akcji opiera się na uczciwym i świadomym podejściu partnerów do promocji usług. Chodzi głównie o sprzedaż tańszych usług w dniu promocji, przekazanie informacji wyróżniających lokal i jego ofertę oraz wywołanie długofalowego zainteresowania lokalem, popartego sprzedażą w pełnej cenie. Restauracje "pękają w szwach" w dniu promocji, dzięki czemu więcej osób może dokonać świadomego wyboru i polecenia w późniejszym czasie. Za wcześnie, by mówić o najważniejszym, długofalowym efekcie, ale wierzymy, że cierpliwość i konsekwencja przyniosą oczekiwany skutek.
W naszej pracy staramy się ze zrozumieniem podejść do celu stawianego sobie przez restauratorów, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom gości. W kontaktach z kolejnymi partnerami prezentujemy wszystkie niezwykłości, nad którymi pracują restauratorzy. Mamy również okazję do skonfrontowania uwag gości ze spostrzeżeniami gospodarzy. To pozwala budować pełniejszy obraz lokalnego rynku. Promocję realizujemy na podstawie pomysłów samych restauratorów. Na bieżąco śledzimy skuteczność poszczególnych komunikatów. Zestawiamy to z charakterem lokalu, poziomem cen, specyfiką oferty i szukamy wspólnie recepty na kolejną udaną promocję. Spostrzeżenia są ogólnodostępne, co ma ułatwiać pracę i pobudzać gastronomiczną aktywność. Ma również dać podstawę do budowy bardziej kompleksowych, ogólnodostępnych narzędzi promujących branżę.
Promocję oparliśmy na aktywności w Internecie. Potężnym narzędziem okazał się popularny serwis społecznościowy Facebook. Menu restauracji publikowane jest na oficjalnych stronach Poznania, co gwarantuje wiarygodność oferty. Aktywność użytkowników Facebooka i zainteresowanie mediów są samoistnym uzupełnieniem inicjowanych przez nas działań.
Akcję można śledzić za pośrednictwem www.facebook.pl/polceny oraz www.poznan.pl/polceny.
PROBLEM
Chcieliśmy rozpropagować ofertę gastronomiczną Poznania.
