ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
Wspierać to co dobre w administracji
Środki unijne pozwoliły m.in. na finansowanie badań jakości polskiej administracji. Z tych analiz płyną konkretne rozwiązania i wskazówki, które mogą znacząco pobudzić możliwości zarządzania urzędem czy ministerstwem.
System zarządzania jakością, opierający się na wymaganiach normy ISO 9001 oraz modelu CAF, staje się w perspektywie znaczącym narzędziem wspierającym pożądane kierunki rozwoju administracji. Wymagania normy ISO i kryteria modelu CAF akcentujące potrzebę stałego pomiaru dokonań organizacji, nowoczesnego przywództwa i kształtowania procesów pozyskiwania i zarządzania informacjami o otoczeniu tym samym są właściwym narzędziem do planowanych zmian. Taki wniosek płynie m.in. z analizy badań w ramach projektu "Przygotowanie jednostek samorządu terytorialnego do stosowania Wspólnej Metody Oceny (CAF) w procesie mierzenia potencjału i dokonań poprzez szkolenia pracowników i pomoc doradczą", współfinansowany przez Europejski Fundusz Społeczny.
