POLSKA PRZED EURO 2012
Dworce powstaną na czas
W związku z organizacją Euro 2012 na kolei szykują się długo wyczekiwane zmiany: powstają lub są remontowane dworce w Gdyni, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Warszawie. Niestety, za tymi zmianami nie nadąża wymiana taboru ani torowisk.
Harmonogram rozgrywek Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012 (dalej: Euro 2012) jest tak skonstruowany, aby drużyny nie grały wszystkich meczów na jednym stadionie. Kibice będą więc często się przemieszczać. Zdecydowanie najprostszym sposobem podróżowania między dużymi miastami jest podróż koleją. Mimo narzekań na niski standard usług świadczonych przez polskich przewoźników kolejowych najprawdopodobniej to kolej będzie najatrakcyjniejszym środkiem transportu podczas Euro 2012. Podróżni będą mogli skorzystać z kilku nowo wybudowanych lub gruntownie wyremontowanych dworców w największych polskich miastach.
Nowy dworzec w Poznaniu
Budowany od podstaw nowy dworzec kolejowy powstaje w Poznaniu, znajdującym się na międzynarodowej trasie Berlin-Warszawa. Inwestycja jest realizowana przez firmę prywatną we współpracy z PKP S.A., władzami miejskimi oraz regionalnymi. Główny inwestor realizował już podobne projekty w Budapeszcie oraz Lublanie. , w którego skład ma wchodzić także dworzec PKS oraz przystanek miejskiej komunikacji tramwajowej. Przy okazji powstaną także obiekty biurowe, parkingi, hotel i galeria handlowa. Wartość całej inwestycji szacuje się na 160 mln euro. Warto również podkreślić atrakcyjność architektoniczną projektu - jego nowoczesna, ażurowa konstrukcja z pewnością będzie dodatkowym atutem dworca. Dworzec będzie gotowy na piłkarskie finały, całość inwestycji - w II kwartale 2013 r.
