GIEŁDA POMYSŁÓW
Powiat komunikuje się z mieszkańcami za pomocą portali społecznościowych
KRZYSZTOF PITRA
starosta tarnobrzeski
Starostwo powiatowe w Tarnobrzegu podbija portale społecznościowe - tym razem ofensywa dotyczy Facebooka (serwis internetowy, w ramach którego zarejestrowani użytkownicy mogą tworzyć sieci i grupy, dzielić się wiadomościami i zdjęciami). Dzięki specjalnym kontom utworzonym na Facebooku będzie można zdobyć informacje nie tylko o realizowanych przez powiat tarnobrzeski inwestycjach, lecz także o imprezach sportowych i kulturalnych na terenie ziemi tarnobrzeskiej. Zdjęciem profilowym utworzonego konta jest herb powiatu. Klikając na niego, internauta dowiaduje się, co symbolizuje i jaka jest jego geneza. Drugim zdjęciem jest flaga powiatu.
Oprócz promocji samorządu akcja ma na celu integrację mieszkańców, szerszy dostęp do informacji oraz budowanie społeczeństwa obywatelskiego w oparciu o nowe środki komunikowania.
Komunikacja za pomocą portali społecznościowych nie jest jednostronna, a osoby korzystające z możliwości pisania prywatnych wiadomości do posiadacza konta mogą liczyć na pomoc urzędników. Jeśli pojawią się pytania dotyczące spraw będących w naszej kompetencji, zapewniam, że moi pracownicy będą je traktować bardzo poważnie. Odpowiedzi powinny być udzielane bez zbędnej zwłoki. Oczywiście w sprawach trudnych czas odpowiedzi może się wydłużyć. Facebook to jedynie źródło pomocy, a nie próba zastępowania prawdziwego urzędu.
Ofensywa internetowa rozpoczęła się kilka dni temu, ale już widać, że odniesie skutek. Z każdym dniem wzrasta liczba osób deklarujących swoją przynależność do powiatu tarnobrzeskiego. To znak, że coraz więcej ludzi odkrywa swoją tożsamość regionalną i nie wstydzi się przyznawać, skąd pochodzi. Celem kampanii internetowej jest dotarcie do jak najszerszego grona osób z informacją o działalności podległej mu jednostki samorządu terytorialnego. Nie wolno zapominać, że Internet jest jednym z głównych źródeł komunikowania. Wykorzystując możliwości, jakie dają portale społecznościowe, każdego dnia możemy wirtualnie zapukać do mieszkańców naszego regionu i zdać im relację z tego, nad czym aktualnie pracujemy.
Wprawdzie przez Facebooka nie załatwimy dokumentów urzędowych, ale cała inicjatywa ma bardzo ważny aspekt promocyjny. Chcemy pokazać, że powiat to nie tylko drogi, przepusty i rowy melioracyjne, ale również świetne szkoły średnie, dobry szpital i dziedzictwo kulturowe, z którego możemy być dumni. To również szereg terenów, które mogą być bardzo atrakcyjne dla potencjalnych inwestorów. Naszym celem jest jak najszersza promocja kapitału, jaki posiadamy.
W planach jest rozwój wirtualnej "telewizji" powiatowej. Będzie to zbiór multimediów (filmów i prezentacji) informujących o działalności powiatu oraz reklamujący jego walory gospodarcze, kulturowe, społeczne i turystyczne. Wszystko to ma na celu jak najszerszą promocję ziemi tarnobrzeskiej.
PROBLEM
Chcieliśmy pokazać działania powiatu mieszkańcom i zaprezentować nasz region szerszej grupie osób.
