ROZWÓJ LOKALNY I REGIONALNY
Wielkie projekty małych samorządów
Ani udział we wszystkich możliwych targach turystycznych, ani duże kampanie reklamowe, lecz pomysł na siebie i konsekwencja będą gwarantem marketingowego sukcesu małych miast i gmin. Są na to konkretne przykłady.
Wiele małych samorządów wciąż, niestety, mylnie, uważa że wzrost liczby odwiedzających ich gminę turystów może zagwarantować jedynie udział w targach turystycznych lub realizacja ogólnopolskiej kampanii reklamowej. Wiele gmin często nie ma na swoim terenie odpowiedniej bazy hotelowej ani atrakcyjnego produktu turystycznego. Mimo to, jak przyznają przedstawiciele Polskiej Organizacji Turystycznej (dalej: POT), nie przeszkadza im to w staraniach nawet o zagranicznego, niezwykle wymagającego klienta.
Najpierw produkt, później promocja
O ile budżety na promocję dużych samorządów (Bydgoszcz - 15,3 mln zł, Poznań - 15,1 mln zł, Gdańsk - 11 mln zł) pozwalają na realizację kampanii wizerunkowych, o tyle mniejsze samorządy, które na przygotowanie gadżetów, wydawnictw, a niekiedy nawet organizację imprez posiadają zaledwie kilkadziesiąt tysięcy złotych, powinny rozpocząć swoją promocję od To właśnie on, będący często niedostrzeganym lub jeszcze nieoszlifowanym diamentem danej gminy, może stać się kołem zamachowym promocji.
