Gazeta Samorządu i Administracji 22/2011 z 15.11.2011, str. 47
Data publikacji: 01.07.2018
INWESTYCJE
System organizacji PPP w pracy urzędu
Kluczowym czynnikiem powodzenia projektów z zakresu partnerstwa publiczno-prywatnego jest zorganizowanie koordynacji i wdrażania PPP w danej jednostce samorządowej.
Mało która jednostka samorządu terytorialnego (dalej: JST) może pozwolić sobie na wyodrębnienie wydziału czy innej komórki zajmującej się wyłącznie partnerstwem publiczno-prywatnym (dalej: PPP). W praktyce zadania z tego zakresu powierzane są osobom zajmującym się strategiami rozwoju, inwestycjami, funduszami unijnymi lub innymi środkami zewnętrznymi. W najmniejszych gminach funkcje te pełni zwykle samodzielnie kadra kierownicza. Uzasadnione zatem jest powołanie zespołu ds. PPP, działającego przy zarządzie danej JST.
