Podatki
Opodatkowanie samorządowych akcji promocyjnych
Nie ma jednoznacznych przepisów określających, kiedy samorząd ma prawo do odliczenia VAT od akcji promocyjnych, w trakcie których nie świadczy żadnych usług na podstawie zawieranych umów cywilnoprawnych. Zależy to m.in. od celu i przedmiotu prowadzonych działań.
Samorządy terytorialne podejmują coraz więcej działań promocyjnych. Mają one na celu pozyskanie inwestorów i turystów. W trakcie takich kampanii kupuje się zarówno usługi, jak i towary, za które najczęściej otrzymuje faktury z naliczonym podatkiem od towarów i usług (VAT). Biorąc pod uwagę fakt, że jednostka samorządu terytorialnego (JST), choć może występować w charakterze podatnika VAT, ma specyficzny status i wiele zadań własnych, pojawia się pytanie, czy jako organizatorowi akcji promocyjnych przysługuje jej prawo do odliczenia naliczonego VAT od wydatków ponoszonych na ten cel?
