Polska po Euro 2012
Wymierne efekty Euro 2012
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012 przeszły do historii. Turniej okazał się promocyjnym sukcesem całego kraju. Jednak to niejedyne korzyści związane z największym wydarzeniem 2012 roku.
Zagraniczni kibice obecni w naszym kraju podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012 (Euro 2012) wystawili Polsce bardzo dobre oceny. Organizację mistrzostw chwaliło aż 85% badanych (to aż o 17 punktów procentowych więcej niż w przypadku Euro 2008 w Austrii i Szwajcarii), 79% zadeklarowało zamiar ponownego odwiedzenia naszego kraju, a 92% - chęć polecenia Polski swoim znajomym jako kraju atrakcyjnego turystycznie.
- Najważniejszym efektem Euro 2012 jest przede wszystkim wzmocnienie wizerunku Polski na arenie międzynarodowej - ocenił Mikołaj Piotrowski, dyrektor ds. komunikacji w spółce PL.2012.
Kibice byli zadowoleni również z oferty poszczególnych miast.
- Dobrą opinię o Warszawie wyrobili sobie również nasi goście - aż 90% ankietowanych kibiców zadeklarowało, że nie tylko chętnie do nas wróci, lecz także będzie namawiać do tego swoich znajomych. To oznacza, że udało nam się zaprezentować Warszawę jako ważny ośrodek sportowy, ale również jako miasto nowoczesne, warte uwagi. Większą liczbą klientów mogły się również cieszyć warszawskie sklepy, restauracje, hotele, ale też np. Muzeum Powstania Warszawskiego, które odwiedzili m.in. piłkarze rozgrywający tu swoje mecze - twierdzi Marta Brzegowa, rzecznik ds. Projektu EURO 2012 w Urzędzie m.st. Warszawy.
