Informatyka
Zarządzanie kryzysowe w chmurze
Zadaniem organów administracji publicznej w sytuacjach kryzysowych jest przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom. Jest to łatwiejsze, gdy ma się do dyspozycji odpowiednie narzędzia.
Jednym z podstawowych zadań administracji publicznej, w tym m.in. jednostek samorządu terytorialnego (JST), jest zapewnienie bezpieczeństwa obywatelom. Zadanie to nabiera szczególnego znaczenia w przypadku wystąpienia zdarzeń lub sytuacji kryzysowych.
W art. 2 ustawy z 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (dalej: u.z.k.) pojęcie "zarządzanie kryzysowe" zdefiniowano jako działalność organów administracji publicznej będąca elementem kierowania bezpieczeństwem narodowym, która polega na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowaniu w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych, usuwaniu ich skutków oraz odtwarzaniu zasobów i infrastruktury krytycznej (...).
