Rozwój lokalny i regionalny
Bez promocji nie będzie inwestorów
Samorządowcy zapominają czasem, że indywidualny klient czy drobny przedsiębiorca to także potencjalni inwestorzy. Dlatego warto o nich dbać tak samo, jak o dużą międzynarodową korporację, tym bardziej że rozwój i przyszłość większości gmin zależą właśnie od mieszkańców i małego biznesu.

Rozmowa z Anną Szcześniak, dyrektor ds. Strategii i Programów, oraz dr. Mieczysławem Bąkiem, prezesem Instytutu Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym
● Zakończyła się 11. edycja prowadzonego przez Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym programu certyfikacyjnego "Gmina Fair Play". Jak przez lata trwania konkursu zmieniły się polskie samorządy? W 2001 roku, gdy program ruszył, w Polsce trwał kryzys gospodarczy, a bezrobocie biło rekordy. Dziś ponownie znaleźliśmy się w stanie, jeżeli jeszcze nie recesji, to na pewno spowolnienia gospodarczego. Czy jest ono widoczne w gminach?
