Kryzysowa promocja w samorządach
Pomimo malejących przychodów, miasta, które doświadczyły korzyści z promocji, są ostrożne w planowaniu oszczędności w tej dziedzinie. Są jednak takie jednostki, które drastycznie obcięły środki na promocję. Ogółem stolice województw w 2013 roku na promocję wydadzą 88 mln zł, czyli o 22 mln zł mniej niż rok wcześniej.
Wsamorządach dużą wagę przykłada się do marketingu miejsca i nie mniejszą do wzrostu świadomości samorządowców, bez której nie da się stworzyć silnej marki miasta i regionu. Samorządy dostrzegają, że dobry slogan reklamowy jest gwarancją udanej promocji, o czym zaświadczają hasła "Toruń - gotyk na dotyk", "Wrocław - miasto spotkań" czy "Magiczny Kraków". Tak czy inaczej, gospodarze miast powinni dbać o to, by były one dobrze widziane i postrzegane wszędzie - w spocie reklamowym, w filmie telewizyjnym, podczas ważnych wydarzeń kulturalnych, sportowych i targowych, na plakatach i w folderach promocyjnych, w internecie i przekazach informatycznych, na przeróżnych gadżetach.
