Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Ważnym punktem na długiej liście zadań dyrektora przedszkola, szkoły i placówki związanej z przygotowaniem nowego roku szkolnego jest zorganizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów.
Podstawowym aktem prawnym regulującym tę kwestię jest obowiązujące od 8 maja 2013 r. rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (dalej: rozporządzenie w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej).
Zgodnie z § 5 tego rozporządzenia, pomoc psychologiczno-pedagogiczną organizuje dyrektor przedszkola, szkoły i placówki. Bezpośrednio uczniom udzielają jej natomiast nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych oraz specjaliści wykonujący w przedszkolu, szkole i placówce zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w szczególności psycholodzy, pedagodzy, logopedzi, doradcy zawodowi i terapeuci pedagogiczni.
