Diagnozowanie barier w e-administracji
Kluczową kwestią związaną z rozwojem usług elektronicznych w Polsce jest przełamanie barier uniemożliwiających lub utrudniających elektroniczne załatwianie spraw. Aby to zniwelować, konieczne jest przede wszystkim określenie, na czym polegają trudności i wdrożenie praktycznych rozwiązań.
Wramach inicjatywy Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji - Linia Współpracy między samorządami a administracją centralną kontynuowane są prace w ramach grupy roboczej ds. elektronizacji usług administracji. Celem spotkania grupy 27 maja 2013 r. było omówienie:
● zidentyfikowanych barier realizacji usług elektronicznych oraz
● projektów aktów prawnych dotyczących informatyzacji administracji.
Ograniczenia i bariery
Podczas spotkania zaprezentowano ograniczenia prawne - zidentyfikowane przy realizacji projektu UEPA oraz na podstawie doświadczeń samorządów. Wśród podstawowych ograniczeń wskazano obecne wymagania prawne dotyczące:
