Przełamywanie stereotypów, czyli budowanie marki Śląskie
Województwo śląskie kojarzy się głównie z przemysłem górniczym i węglem. Taki stereotyp dominuje zarówno wśród mieszkańców, jak też osób zamieszkujących inne województwa Polski. Czy można zmienić to postrzeganie i zacząć utożsamiać Śląsk z centrum turystyki? Okazuje się, że można.
Pod koniec maja br. zainaugurowano platformę współpracy Partnerstwo Marki Śląskie. Chodzi o to, aby zjednoczyć działania marketingowe samorządów, przedsiębiorstw, organizacji pozarządowych, instytucji naukowych, instytucji otoczenia biznesu, kultury czy sportu. Partnerstwo ma wzmacniać i wspierać markę Śląskie. - Naszą strategię marketingową chcemy bardzo wyraźnie oprzeć na kwestiach związanych z gospodarką i energią, szczególnie z tzw. zieloną energią. Nasze województwo ostatnio bardzo wyraźnie zmienia wizerunek z regionu uprzemysłowionego i brudnego na region przyjazny czystej, pozytywnej energii. Chcemy promować naszą gospodarkę, naszą atrakcyjność turystyczną i kulturalną. Wierzymy, że ta nowa strategia marketingowa będzie kolejnym etapem pozwalającym na trwałą zmianę wizerunku Śląska nie tylko w Polsce, lecz także na świecie - powiedziała Aleksandra Gajewska, wicemarszałek województwa śląskiego, podczas spotkania 24 maja br.
