PPP jako alternatywna metoda realizacji projektów drogowych
Kończy się siedmioletnia perspektywa finansowa Unii Europejskiej. Konkursy z nowego budżetu ruszą najwcześniej za dwa lata. Tymczasem potrzeby inwestycyjne związane z drogami publicznymi nie maleją. Z tego powodu warto rozważyć budowę, remont i utrzymanie dróg w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
Większość polskich gmin i miast jest poważnie zadłużona. Obowiązujące przepisy limitują wydatki samorządów i nie pozwalają na dalsze zwiększanie kwot przeznaczanych corocznie na budowę, remonty i utrzymanie dróg. Kończą się również środki pochodzące z dotacji unijnych, a kredyty zaciągnięte na potrzeby wniesienia wkładu własnego ograniczają zdolność do zaciągania kolejnych. Mając to na względzie, wielu samorządowców zadaje sobie pytanie, jak poszczególne samorządy mogą wykonywać swoje zadania w zakresie dróg publicznych, nie doprowadzając jednocześnie do przekroczenia dopuszczalnego limitu zadłużenia?
