Samorządowe drogi w PPP
W Polsce realizowane są tylko dwa samorządowe projekty drogowe w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Oba mają niewielki zasięg. Inne próby wykorzystania PPP do budowy, przebudowy i utrzymania dróg zakończyły się, jak na razie, niepowodzeniem.
Prekursorem w zakresie samorządowych projektów drogowych realizowanym w partnerstwie publiczno-prywatnym (PPP) jest Ustka, od ponad trzech lat z powodzeniem realizująca przedsięwzięcie, którego przedmiotem jest zaprojektowanie oraz częściowe sfinansowanie przebudowy drogi gminnej i skrzyżowania z drogą wojewódzką, wraz z budową infrastruktury towarzyszącej. Zgodnie z założeniami przyjętymi przez gminę, oprócz wykonania robót budowlanych, do zakresu obowiązków partnera prywatnego należy również zapewnienie usługi dostępności poprzez wykonywanie zadań z zakresu bieżącego utrzymania zmodernizowanej infrastruktury drogowej. Partnerem prywatnym, który zgłosił akces do postępowania, była spółka z branży przetwórstwa rybnego, żywo zainteresowana realizacją projektu z uwagi na prowadzenie w sąsiedztwie jednego z większych w Europie zakładów przetwórstwa. Dzięki realizacji projektu korzyści odniosły obie strony partnerstwa:
