Nowa koncepcja ratowania Przewozów Regionalnych
Przyjęte w październiku br. porozumienie w sprawie restrukturyzacji Przewozów Regionalnych wydaje się ostatnią szansą na uratowanie przewoźnika, ponieważ jego sytuacja finansowa wciąż się pogarsza. Nie wiadomo jednak, jak postąpią związki zawodowe i ci marszałkowie, którzy nie podpisali się pod dokumentem.
17 października 2014 r. zarząd Przewozów Regionalnych (RP), siedmiu marszałków województw (kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, mazowieckiego, opolskiego, pomorskiego, śląskiego i świętokrzyskiego) oraz Zbigniew Klepacki, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju (MIR) podpisali wstępne porozumienie w sprawie restrukturyzacji przewoźnika. By weszło ono w życie, a proces naprawy się rozpoczął, na przyjęte warunki muszą się zgodzić pozostali marszałkowie województw (mają oni łącznie 52,5% udziałów). W praktyce do przyjęcia porozumienia brakuje zgody tylko jednego marszałka. Jednak, zdaniem samorządowców, którzy nie zaakceptowali planu, wynegocjowane porozumienie jest niekorzystne dla regionów i może być dla nich zagrożeniem.
