Samorządy powinny aktywnie kreować współpracę z biznesem
Zainteresowanie potencjalnych inwestorów wejściem na lokalny lub regionalny rynek i decyzja o związaniu biznesowej przyszłości z daną lokalizacją to dopiero początek trudnej drogi samorządów do sukcesu, na który będą się składać nowe miejsca pracy dla mieszkańców i stworzenie filarów rozwoju gospodarki. Trzeba podejmować stałe inicjatywy na rzecz zapewnienia biznesowi stabilnych i konkurencyjnych warunków rozwoju, zwłaszcza małych i średnich firm.
Doskonałym przykładem samorządu, który tworzy optymalne warunki do rozwoju biznesu, jest Świdnica. W mieście swoje siedziby mają m.in. firmy: Electrolux Poland Sp. z o.o., Klingenburg International Sp. z o.o. czy Colgate-Palmolive Manufacturing (Poland) Sp. z o.o. - Tworzymy korzystne warunki rozwoju przedsiębiorczości przede wszystkim poprzez niwelowanie barier administracyjnych i infrastrukturalnych - informuje Magdalena Dzwonkowska, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Świdnicy. - Aktywnie współpracujemy z wieloma instytucjami, wspierającymi rozwój gospodarczy, ale również wprowadzamy własne programy na rzecz lokalnej przedsiębiorczości i samozatrudnienia. Organizowany jest cykliczny konkurs "Debiut Gospodarczy", skierowany do absolwentów szkół zamierzających założyć własny biznes, oraz realizowany jest pilotażowy program aktywizacji świdnickiego Rynku, którego celem jest wsparcie handlu i usług na Starym Mieście.
