Przygotowanie ekspozycji samorządowej na targi i wystawy
Targi i wystawy to atrakcyjne miejsce promocji samorządów. Udział w nich pozwala realizować wiele celów równocześnie. Dlatego warto maksymalizować efektywność wystąpienia targowego.
Korzyści związane z udziałem w targach i wystawach sięgają dużo dalej aniżeli wyłącznie pokazanie samorządu. Uświadomienie sobie wszystkich tych możliwości pozwala maksymalizować efektywność wystąpienia targowego. Udział w targach i wystawach pozwala realizować wiele celów równocześnie. Aby jednak w pełni wykorzystać ten potencjał, trzeba uświadomić sobie wszystkie możliwości i właściwie przygotować obecność na targach. Lista celów nie jest krótka. Najczęściej wymieniane cele udziału w targach i wystawach to:
1) zwiększanie rozpoznawalności samorządu (brand awarness),
2) zainteresowanie ofertą samorządu,
3) identyfikacja i pozyskanie nowych partnerów,
4) identyfikacja potrzeb potencjalnych partnerów i gości,
5) pozyskanie zainteresowania mediów,
6) wymiana i uzyskiwanie informacji,
7) identyfikacja trendów i możliwości rynkowych,
8) spektakularna prezentacja nowości,
9) podtrzymanie kontaktu z partnerami,
10) pozyskanie pomysłów i inspiracji,
11) analiza oferty innych samorządów (konkurentów),
12) zwiększanie liczby kontaktów profesjonalnych.
Fazy wystąpienia targowego
Dobre przygotowanie i przeprowadzenie ekspozycji targowej obejmuje trzy fazy: przygotowania ekspozycji, przeprowadzenia ekspozycji i kontaktu potargowego.
