Elektroniczne pełnomocnictwa i doręczenia w Ordynacji podatkowej
Na początku lipca br. Sejm uchwalił ustawę o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw. Zmiany odnoszą się m.in. do nowych rozwiązań dotyczących pełnomocnictw, w tym udzielanych w formie dokumentu elektronicznego oraz doręczeń elektronicznych.
Ustawą z 9 lipca 2015 r. w sprawie zmiany ustawy - Ordynacja podatkowa uzupełniono i dodano przepisy dotyczące m.in. pełnomocnictw. Od 1 stycznia 2016 r. wprowadzona zostanie instytucja pełnomocnictwa ogólnego, szczególnego albo do doręczeń. Dla każdego z tych pełnomocnictw dopuszczona będzie możliwość udzielenia pełnomocnictwa w formie dokumentu elektronicznego uwierzytelnianego za pomocą mechanizmów określonych w art. 20a ust. 1 albo 2 ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (certyfikat kwalifikowany, profil zaufany ePUAP lub inne technologie wykorzystywane przez podmiot publiczny).
