Dlaczego nie można pochopnie ingerować w budżet gminy
Każdy samorządowiec wie, że praca nad budżetem gminy jest procesem rozciągniętym w czasie, a jego ostateczny kształt to wynik kompromisów. Tak sądzi również NSA, który mówi jasno, że wszelkie ingerencje w ten dokument w roku budżetowym mogą wręcz spowodować szkodę.
Naczelny Sąd Administracyjny 24 maja 2016 r. na posiedzeniu niejawnym rozpatrzył zażalenie gminy na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 16 lutego 2016 r. Sprawa dotyczyła odmowy wstrzymania wykonania zaskarżonej decyzji Ministra Infrastruktury i Rozwoju o zwrot kwoty dofinansowania z budżetu Unii Europejskiej. W swym postanowieniu NSA uchylił zaskarżone postanowienie oraz wstrzymał wykonanie zaskarżonej decyzji.
Zaskarżona decyzja
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie postanowieniem z 16 lutego 2016 r. (sygn. akt V SA/Wa 4625/15) odmówił gminie wstrzymania wykonania zaskarżonej decyzji Ministra Infrastruktury i Rozwoju z września 2015 r., dotyczącej zwrotu kwoty dofinansowania z budżetu Unii Europejskiej.
