Nowa rządowa agencja promocji inwestycji ma rozszerzyć współpracę z samorządami
Rząd zapowiedział powołanie do życia Polskiej Agencji Handlu i Inwestycji, która zastąpi Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Jej powstanie ma być impulsem do wprowadzenia nowych modeli współpracy z samorządami.
Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) zastąpi nowy podmiot, którego zadaniem będzie nie tylko promocja inwestycji, ale również promocja polskiego eksportu.
- Niezbędna jest koordynacja i integracja zarządzania systemem wsparcia przedsiębiorców z poziomu centralnej instytucji. Dlatego tworzymy Polską Agencję Handlu i Inwestycji, która od stycznia 2017 r. rozpocznie swoją działalność. Powstanie na bazie Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych i wejdzie w skład Polskiego Funduszu Rozwoju - zapowiedział 6 września 2016 r. podczas XXVI Forum Ekonomicznego w Krynicy wicepremier Mateusz Morawiecki. - Jako jeden z kluczowych elementów nowego systemu, będzie odpowiedzialna za rozwój skali eksportu polskich firm i zwiększanie ich aktywności inwestycyjnej za granicą. Liczę na to, że nowy system wsparcia pomoże stworzyć eksportowe marki premium.
