Transport
Czy polskie gminy potrafią się promować
Żadne spoty reklamowe i ulotki nie zaprezentują walorów miejsca, tak jak udany festiwal, wystawa czy koncert. Pokazuje to przykład Wrocławia, jako Europejskiej Stolicy Kultury. Być może za chwilę uczyni to Łódź organizująca EXPO w 2022 roku.
Promocja

RENATA MACIEJCZAK
dziennikarka specjalizująca się w tematyce samorządowej
Wśród katalogu zadań własnych gminy w art. 7 ust. 1 pkt 18 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym znajduje się zapis dotyczący promocji. Odnosi się on do działań, które jednostka podejmuje w celu rozpowszechniania, propagowania i reklamowania walorów gminy. Podobne zadania ma powiat wykonujący zadania publiczne o charakterze ponadgminnym (art. 4 ust. 1 pkt 21 ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym) i województwo, które kreując strategię rozwoju regionu, powinno postawić na promocję jego walorów i możliwości rozwojowe (art. 11 ust. 2 pkt 8 ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa).
