Obowiązki organizacji-projektodawców w zakresie promocji projektów
Osoby zajmujące się w organizacjach realizowaniem projektów dofinansowywanych ze środków unijnych muszą pamiętać o wielu istotnych obowiązkach związanych z zarządzaniem projektem oraz z jego wdrożeniem. Jednym z takich obowiązków jest spełnienie wymogów w zakresie informacji i promocji projektu. Nierzadko beneficjenci projektów unijnych dowiadują się o swych obowiązkach w tym zakresie dopiero przy podpisywaniu umowy o dofinansowanie.
Agnieszka Wieczorek
Obowiązek informowania o współfinansowaniu projektu ze środków funduszy strukturalnych Unii Europejskiej dotyczy wszystkich typów projektów i ciąży na projektodawcach - niezależnie od trybu wyboru projektów (tj. projektów konkursowych, systemowych czy indywidualnych).
Poniżej przedstawiamy zasady tej promocji na przykładzie Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (PO IG).
Wspólny system identyfikacji indywidualnej
Prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych w latach 2007-2013 wymaga stosowania "wspólnego systemu identyfikacji wizualnej". Polega on na stosowaniu wymaganych przepisami unijnymi oznaczeń wizualnych projektów realizowanych w ramach danego programu operacyjnego.
