Rachunkowość Finansowa i Audyt 11/2005 z 01.11.2005, str. 48
Data publikacji: 02.07.2018
Karty płatnicze - nowoczesna forma dokonywania płatności w internecie
W ostatnich latach znacząco wzrosła liczba wydanych w Polsce kart płatniczych, a w szczególności kart kredytowych. Korzystamy z nich coraz częściej dokonując płatności bezgotówkowych. Drugą dziedziną, która rozwija się bardzo prężnie (nie tylko w Polsce), są sklepy internetowe. Tematem niniejszego opracowania będą właśnie sklepy internetowe w kontekście możliwości dokonywania zapłaty kartami płatniczymi.
Wielu przedsiębiorców oferujących swoje towary w tradycyjnych sklepach w celu zwiększenia liczby klientów oraz wolumenu sprzedaży decyduje się na sprzedaż również za pośrednictwem internetu. Istnieje coraz większa liczba sklepów działająca tylko i wyłącznie w internecie. Najchętniej kupowane w sklepach internetowych są płyty muzyczne, książki, artykuły rtv, kosmetyki itp.; coraz częściej poprzez internet można zamówić również towary ze sklepów spożywczych.
Dzięki temu, że nie ma konieczności posiadania i utrzymywania powierzchni sklepowych - oferowane towary mogą być sprzedawane po niższych cenach, a przedsiębiorca uzyskuje dostęp do znacznie większego grona potencjalnych klientów. Zalet sprzedaży poprzez internet jest oczywiście znacznie więcej, jednak w niniejszym opracowaniu chcielibyśmy się skupić przede wszystkim na możliwych sposobach dokonywania płatności za zakupy w sklepach internetowych.
