Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2011-05-19

3. Rozliczanie i księgowanie wynagrodzeń z tytułu umów zlecenia - część 3

Niniejszy artykuł jest ostatnią częścią opracowania dotyczącego rozliczania umów zlecenia. W poprzednich dwóch numerach BR opisaliśmy zasady określania obowiązku i zakresu ubezpieczeń społecznych oraz wysokości podatku dochodowego z tytułu zawartych umów zlecenia w zależności od statusu zleceniodawcy i zleceniobiorcy. Pozostałe przypadki rozliczeń, czyli umowy zlecenia z osobą prowadzącą działalność gospodarczą, ze studentem lub uczniem szkoły ponadgimnazjalnej oraz umowy na małe kwoty, są tematem poniższego artykułu. Udzielamy także praktycznych wskazówek, jak uniknąć błędów w rozliczaniu umów.

Gdy osoba pracująca na umowę zlecenia prowadzi jednocześnie pozarolniczą działalność gospodarczą, podlega obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym z tytułu działalności gospodarczej, jeżeli podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z tytułu umowy zlecenia jest niższa od obowiązującej tę osobę najniższej podstawy wymiaru składek dla osób prowadzących pozarolniczą działalność. Z tytułu umowy zlecenia można podlegać ubezpieczeniom dobrowolnie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00