Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2012-02-28

Inne strategie ustalania cen

W poprzednim numerze czasopisma opisane zostały podstawowe strategie ustalania cen oparte na kosztach całkowitych oraz na kosztach zmiennych, a także strategia uwzględniająca elastyczność popytu względem ceny. W celu realizacji efektywnej sprzedaży przedsiębiorstwa mogą stosować inne strategie cenowe.

Takimi metodami są:

● metoda ceny z premią,

● metoda penetracji,

● metoda różnicowania cen,

● metoda "cena lidera",

● strategia oparta na zestawieniu produktów,

● strategia ceny z dodatkowymi opcjami,

● metoda cen regulowanych.

Metoda ceny z premią

Metoda ceny z premią to strategia ustalania cen na poziomie stale wyższym od konkurencji. Taką politykę można prowadzić, jeśli produkt wyróżnia się na tle innych konkurencyjnych produktów oraz jest lepszy od oferty konkurentów. Strategia ta wiąże się zazwyczaj z promowaniem danej marki w oparciu o jeden z następujących elementów:

● jakość,

● image/styl,

● niezawodność/wytrzymałość,

● trwałość,

● usługi posprzedażne,

● rozszerzone gwarancje.

W celu zbudowania marki wymagane są wysokie początkowe nakłady na promocję, a w późniejszym okresie konieczna jest stała reklama i promocja danej marki. Przykładem tego typu produktów są takie znane marki, jak: Lvi, Mars, Coca-Cola itp. Zaletą takiej strategii jest wysoka cena sprzedaży generująca duży zysk jednostkowy i lojalność klientów sprawiającą, że popyt na produkt jest relatywnie nieelastyczny. Korzyści te jednak muszą oczywiście zrównoważyć koszt utrzymywania marki w świadomości klientów.

Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00