Wynagrodzenia
Temat kwalifikowania wydatków ponoszonych na wynagrodzenia pracowników jest szeroki - każda jednostka posiada swoją specyfikę. Niemniej jednak wytyczne dotyczące ujmowania składników wynagrodzenia zaliczanego do wydatków strukturalnych są uniwersalne dla każdej jednostki.
1. Wynagrodzenia psychologów i pedagoga w jednostce resocjalizacyjnej
W jednostce resocjalizacyjnej dla chłopców przebywają wychowankowie skierowani decyzjami sądów rodzinnych. Na terenie ośrodka funkcjonuje szkoła podstawowa, gimnazjum i internat. Czy do wydatków strukturalnych należy zaliczyć wynagrodzenia psychologów i pedagoga zatrudnionych na pełnych etatach, zgodnie z planem organizacyjnym placówki?
Tak, wydatki ponoszone przez jednostkę na wynagrodzenie psychologów i pedagoga zatrudnionych na pełnych etatach, zgodnie z planem organizacyjnym placówki, należą do wydatków strukturalnych, które wykazuje się w obszarze XII. Poprawa jakości kapitału ludzkiego, w kodzie 73. Działania na rzecz zwiększenia udziału w kształceniu i szkoleniu przez całe życie, w szczególności poprzez przedsięwzięcia na rzecz ograniczenia przedwczesnej rezygnacji z dalszej nauki w szkole, minimalizowania dyskryminacji ze względu na płeć oraz poprawy jakości i dostępu do kształcenia na poziomie podstawowym, gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym oraz kształcenia i szkoleń na poziomie wyższym.
2. Wynagrodzenia pedagogów specjalnych, logopedy, rehabilitanta, psychologa w przedszkolu integracyjnym
Funkcjonujące od września przedszkole integracyjne zatrudnia pedagogów specjalnych, logopedę, rehabilitanta, psychologa. Czy wynagrodzenia tych pracowników stanowią wydatki strukturalne? Czy do wydatków strukturalnych należy również zaliczyć składki ZUS płacone przez pracodawcę od tych wynagrodzeń?
Tak, wydatki ponoszone na wynagrodzenia pedagogów specjalnych, logopedy, rehabilitanta i psychologa stanowią wydatki strukturalne, które należy ująć w obszarze XII. Poprawa jakości kapitału ludzkiego, w kodzie 73. Działania na rzecz zwiększenia udziału w kształceniu i szkoleniu przez całe życie, w szczególności poprzez przedsięwzięcia na rzecz ograniczenia przedwczesnej rezygnacji z dalszej nauki w szkole, minimalizowania dyskryminacji ze względu na płeć oraz poprawy jakości i dostępu do kształcenia na poziomie podstawowym, gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym oraz kształcenia i szkoleń na poziomie wyższym.
