Ćwiczenia pozwalające przetestować wiedzę pracowników jednostki na temat podstawowych zasad przeprowadzenia kontroli merytorycznej dokumentów źródłowych
(ćwiczenia zostały opracowane na przykładach faktycznie zaistniałych sytuacji, stąd mogą stanowić pomoc w bieżącej pracy dla kierownictwa jednostek oraz pracowników komórek merytorycznych i jednostek kontrolnych)
ĆWICZENIE 1
Jednostka zakupiła środki czystości konieczne do sprzątania po wykonanym remoncie siedziby oraz do uzupełnienia środków czystości w toaletach dla pracowników i ogólnie dostępnych, składając zamówienie bezpośrednio u dostawcy prowadzącego sprzedaż hurtową. Zamówienie ze względu na wartość nie podlegało przepisom o zamówieniach publicznych. Zamówienie nr 12/2015 r. z 17 lipca 2015 r. zostało złożone przez kierownika wydziału zaopatrzenia - Janinę Dec, po akceptacji zapotrzebowania na materiały przez kierownika jednostki i po uzyskaniu telefonicznej informacji o dostępności materiałów oraz ich cenach u 5 dostawców - w trybie określonym w instrukcji wewnętrznej jednostki, regulującej kwestie dokonywania zakupów i zlecania wykonania usług niepodlegających zamówieniom publicznym. Według faktury z 21 lipca 2015 r. jednostka otrzymała:
● 100 szt. mydła w płynie o poj. 1 l - po 12 zł za szt.,
● 100 opakowań papieru toaletowego (po 10 rolek w opakowaniu) - po 16 zł za opakowanie,
● 20 butelek płynu do mycia okien ze spryskiwaczem o poj. 0,75 l - po 11,90 za szt.,
● 50 ścierek ekologicznych w opakowaniu zbiorczym - za kwotę 20 zł.
Powyższe było zgodne ze złożonym zamówieniem i dostarczone w podanym przez jednostkę terminie na koszt dostawcy. Z tytułu zakupów jednostce nie przysługiwały żadne rabaty ani upusty.
Po sprawdzeniu materiały zostały przyjęte do magazynu bez uwag. W dniu składania zamówienia stany magazynowe podanego asortymentu wynosiły:
● mydło w płynie - 2 szt. opakowań po 0,75 l,
● papier toaletowy - 1 opakowanie (12 rolek).
W magazynie nie było ścierek ani płynu do mycia szyb.
Zadania do wykonania
