Postanowienie NSA z dnia 21 kwietnia 2010 r., sygn. II GSK 1097/09
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Andrzej Kuba Sędziowie NSA Małgorzata Korycińska (spr.) Cezary Pryca Protokolant Magdalena Sagan po rozpoznaniu w dniu 21 kwietnia 2010 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej "M. S. K. Spółki z o.o." w S. od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 2 października 2009 r. sygn. akt V SA/Wa 931/09 w sprawie ze skargi "M. S. K. Spółki z o.o." w S. na rozstrzygnięcie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości z dnia [...] maja 2009 r. nr [...] w przedmiocie informacji dotyczącej ponownej oceny wniosku o dofinansowanie realizacji projektu z budżetu Unii Europejskiej postanawia: uchylić zaskarżone postanowienie.
Uzasadnienie
I
Zaskarżonym skargą kasacyjną postanowieniem Wojewódzki Sąd Administracyjny w W., odrzucił skargę "M. S. K. Sp. z o. o." w S. na ocenę wniosku o dofinansowanie realizacji projektu. W komparycji postanowienia wskazano, iż przedmiotem skargi jest "rozstrzygnięcie Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia [...] maja 2009 r. Nr [...].
W uzasadnieniu postanowienia Sąd podał, że skarżąca, w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 4. Oś priorytetowa: Inwestycje w innowacyjne przedsięwzięcia, Działanie 4.4: Nowe inwestycje o wysokim potencjale innowacyjnym, złożyła wniosek o dofinansowanie projektu, o nazwie "[...]".
Pismem z dnia [...] grudnia 2008 r. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (dalej zwana jako: PARP) poinformowała Spółkę o uzyskaniu przez projekt 70 punktów oraz o tym, że względu na wyczerpanie środków finansowych w budżecie programu, niemożliwe jest podpisanie ze Spółką umowy wsparcia. Protest skarżącej złożony od tej oceny został uznany za zasadny jedynie w zakresie kryterium pozytywny wpływ na polityki horyzontalne UE wymienione w art. 16 i 17 Rozporządzenia Rady (WE) Nr 1083/2006, o czym poinformowano spółkę w piśmie z dnia [...] lutego 2009 r.
