Wyrok NSA z dnia 6 maja 2010 r., sygn. II GSK 587/09
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Stanisław Gronowski Sędzia NSA Joanna Kabat-Rembelska (spr.) Sędzia del. WSA Maria Jagielska Protokolant Ewa Babik po rozpoznaniu w dniu 6 maja 2010 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej P. F. Spółki z o.o. Z. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 9 lutego 2009 r. sygn. akt VI SA/Wa 2275/08 w sprawie ze skargi P. F. S. z o.o. w Z. na decyzję Ministra Finansów z dnia [...] września 2008 r. nr [...] w przedmiocie zezwolenia na prowadzenie salonu gier na automatach 1. uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Warszawie; 2. zasądza od Ministra Finansów na rzecz P. F. Spółki z o.o. w Z. kwotę 4 180 (cztery tysiące sto osiemdziesiąt) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 9 lutego 2009 r., sygn. akt VI SA/Wa 2275/08 oddalił skargę P. F. Sp. z o.o. z siedzibą w Z. na decyzję Ministra Finansów z dnia [...] września 2008 r., nr [...] w przedmiocie zezwolenia na prowadzenie salonu gier na automatach.
Sąd orzekał w następującym stanie sprawy.
Minister Finansów w dniu 5 lutego 2008 r., zawiadomił o przeprowadzeniu, na podstawie art. 24 ust 2 ustawy z dnia 29 lipca 1992 r. o grach i zakładach wzajemnych (Dz. U. Nr 4, poz. 27 ze zm.; dalej: ustawa o grach i zakładach wzajemnych) oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 3 czerwca 2003 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o grach i zakładach wzajemnych (Dz. U. Nr 102, poz. 948 ze zm., dalej: rozporządzenie z dnia 3 czerwca 2003 r.), przetargu na prowadzenie jednego salonu gier na automatach w Warszawie.
Komisja przetargowa przeprowadziła ocenę złożonych ofert, dyskwalifikując wstępnie oferty C. G. spółki z o.o. z siedzibą w W. i C. P. spółki z o.o. z siedzibą w W. jako nie spełniające wymogów formalnych. Następnie komisja przetargowa przeanalizowała pozostałe oferty w zakresie ich zgodności z kryteriami wymienionymi w zawiadomieniu o przetargu takimi jak: spełnienie warunków określonych w ustawie o grach i zakładach wzajemnych, ocena zgodności z obowiązującymi przepisami prowadzonej dotychczas działalności (o ile podmiot ją prowadzi) na podstawie udzielonego zezwolenia w zakresie gier na automatach, przewidywana wysokość przychodów z gier i podstawy opodatkowania, z uwzględnieniem liczby automatów, liczby zatrudnionych, terminu rozpoczęcia działalności, lokalizacji salonu gier, treści opinii rady gminy o lokalizacji salonu gier na automatach oraz program przedsięwzięcia zabezpieczającego salon gier przed wykorzystaniem go do wprowadzenia do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł.
