Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 8 stycznia 2019 r., sygn. II FSK 181/17

Podatek dochodowy od osób fizycznych

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodnicząca - Sędzia NSA Beata Cieloch, Sędzia NSA Jacek Brolik, Sędzia WSA (del.) Alicja Polańska (sprawozdawca), Protokolant Agata Milewska, po rozpoznaniu w dniu 8 stycznia 2019 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej K. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 22 września 2016 r. sygn. akt III SA/Wa 1965/15 w sprawie ze skargi K. K. na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia 1 kwietnia 2015 r. nr IPPB2/4511-6/15-2/MK w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od K. K. na rzecz Szefa Krajowej Administracji Skarbowej 360 (słownie: trzysta sześćdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 22 września 2016 r. sygn. akt III SA/Wa 1965/15 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę K. K. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 1 kwietnia 2015 r. nr IPPB2/4511-6/15-2/MK w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych. Podstawą prawną orzeczenia był art. 151 ustawy z dnia 30 sierpnia

2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U z 2016 r. poz. 718 ); dalej: "p.p.s.a.".

Z wyroku sądu pierwszej instancji wynika, że wniosek o interpretację dotyczył przepisu art. 30f ust. 2 pkt 1 oraz art. 30f ust. 3 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r.

o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361); dalej: "u.p.d.o.f.".

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca, będący osoba fizyczną, polskim rezydentem podatkowym, zamierza nabyć po dniu 1 stycznia 2015 r. certyfikaty inwestycyjne funduszu inwestycyjnego zamkniętego, które nie będą przedmiotem oferty publicznej ani dopuszczenia do obrotu na rynku regulowanym. Certyfikaty będą miały charakter papierów wartościowych imiennych. W funduszu nie będzie powołana rada inwestorów; będzie w nim działało zgromadzenie inwestorów, w którym będzie uczestniczył wnioskodawca. Zgodnie z art. 121 ust. 6 ustawy z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych (Dz. U. z 2014 r. poz. 157), każdy certyfikat inwestycyjny będzie dawał prawo do jednego głosu na zgromadzeniu inwestorów; nie jest planowane uprzywilejowanie certyfikatów co do prawa głosu. Wnioskodawca będzie posiadał większość certyfikatów inwestycyjnych funduszu. Fundusz obejmie na okres dłuższy niż 30 dni większość udziałów zagranicznej spółki kapitałowej posiadającej osobowość prawną na Cyprze, będącej cypryjskim rezydentem. Fundusz będzie dysponował prawem do udziału w zyskach spółki cypryjskiej proporcjonalnie do posiadanych udziałów. Przychody spółki cypryjskiej

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00