Wyrok NSA z dnia 27 czerwca 2019 r., sygn. II FSK 2389/17
Standardem jest, iż każda sprawa administracyjna w jej całokształcie powinna zostać rozpoznana merytorycznie dwukrotnie. Taka wykładnia art. 259 § 1a O.p., która pozbawiałaby stronę takiego prawa, jest niewłaściwa, przede wszystkim ze względu na niesystemowe odczytywanie tego przepisu. Regulacja ta ma przeciwdziałać nadużyciom instytucji procesowych przez te podmioty, które nie wywiązują się z obowiązków, które spoczywają na nich wskutek pozytywnego rozpatrzenia wniosków, które same składały.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Jacek Brolik, Sędzia NSA Bogdan Lubiński, Sędzia NSA Anna Dumas (sprawozdawca), Protokolant Paweł Koluch, po rozpoznaniu w dniu 27 czerwca 2019 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim z dnia 10 maja 2017 r. sygn. akt I SA/Go 74/17 w sprawie ze skargi M. T. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w Zielonej Górze z dnia 24 listopada 2016 r. nr [...] w przedmiocie rozłożenia na raty zaległości podatkowych oddala skargę kasacyjną.
