Opinia rzecznika generalnego Bot przedstawione w dniu 10 kwietnia 2014 r. - Simon, Evers, & Co. GmbH przeciwko Hauptzollamt Hamburg-Hafen. - Sprawa C-21/13., sygn. C-21/13
OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO
YVES’A BOTA
przedstawiona w dniu 10 kwietnia 2014 r.(1)
Sprawa C‑21/13
Simon, Evers & Co. GmbH
przeciwko
Hauptzollamt Hamburg-Hafen
[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Finanzgericht Hamburg (Niemcy)]
Polityka handlowa - Rozporządzenie (WE) nr 384/96 - Cło antydumpingowe - Obejście - Rozporządzenie (WE) nr 499/2009 - Rozszerzenie cła antydumpingowego nałożonego na przywóz ręcznych wózków paletowych pochodzących z Chin na przywóz tego samego produktu wysyłanego z Tajlandii - Ważność
1. W złożonym w niniejszej sprawie wniosku o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym Finanzgericht Hamburg (sąd finansowy w Hamburgu, Niemcy) przedkłada Trybunałowi pytanie w przedmiocie ważności rozporządzenia Rady (WE) nr 499/2009 z dnia 11 czerwca 2009 r. rozszerzającego ostateczne cło antydumpingowe nałożone rozporządzeniem (WE) nr 1174/2005 na przywóz ręcznych wózków paletowych i ich zasadniczych części pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej na przywóz tego samego produktu wysyłanego z Tajlandii, niezależnie od tego, czy zgłaszanego jako pochodzący z Tajlandii, czy też nie(2) w związku z postępowaniem w sprawie obejścia środków w rozumieniu art. 13 rozporządzenia Rady (WE) nr 384/96 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej(3), zmienionego rozporządzeniem Rady (WE) nr 461/2004 z dnia 8 marca 2004 r.(4)
2. Wniosek ten został złożony w ramach sporu między spółką Simon, Evers & Co. GmbH(5) a Hauptzollamt Hamburg-Hafen (głównym urzędem celnym portu w Hamburgu)(6) w przedmiocie decyzji tego urzędu o nałożeniu na SECO cła antydumpingowego.
Niniejsza sprawa daje Trybunałowi okazję do sprecyzowania wymogów w odniesieniu do cech charakterystycznych oraz dowodów zasadniczych elementów obchodzenia środków antydumpingowych, w szczególności w przypadku, gdyby instytucje Unii spotkały się z brakiem współpracy zainteresowanych stron.
