Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 09.01.2008, sygn. IPPB2/436-99/07-4/AA, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie

Czy wpłacenie środków przez Partnerów na rachunki powiernicze, których posiadaczem będzie LP (rachunki bankowe typu escrow), nie stanowi umowy depozytu nieprawidłowego w rozumieniu ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych (ustawy o PCC), i w konsekwencji, nie podlega PCC? Czy środki wpłacane przez Partnerów na rachunki powiernicze, których posiadaczem będzie LP, nie stanowią należności otrzymanych przez LP na poczet świadczonych w przyszłości usług w rozumieniu art. 19 ust. 11 ustawy o podatku od towarów i usług (ustawy o VAT), i w konsekwencji nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT?.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 15.10.2007 r. (data wpływu 18.10.2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie opodatkowania wpłacania środków na rachunki powiernicze- jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18.10.2007 roku został złożony wniosek o udzielenie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie opodatkowania wpłacania środków na rachunki powiernicze.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

L.P.P. Sp. z o.o. w organizacji (LP lub Spółka) planuje zorganizować i prowadzić w Polsce multipartnerski program promocyjny (Program), mający na celu zwiększanie satysfakcji i lojalności konsumentów, jak również zwiększanie obrotów firm partnerskich biorących udział w programie, będących usługobiorcami LP. Program będzie wzorowany na programie prowadzonym przez L. P. GmbH w Niemczech, który cieszy się ogromnym zainteresowaniem konsumentów (około 42% niemieckich gospodarstw domowych uczestniczy lub uczestniczyło kiedyś w programie). Program służyć będzie budowaniu lojalności konsumentów względem partnerów - usługobiorców LP, czego środkiem ma być nagradzanie konsumentów za zakupy dokonane u partnerów biorących udział w programie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00