Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.10.2010, sygn. IPPB5/423-455/10-4/DG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-455/10-4/DG

CIT - zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wydatków związanych z remontem taboru kolejowego

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 07.07.2010r. (data wpływu 19.07.2010r.) oraz piśmie z dnia 04.10.2010r. (data nadania 06.10.2010r., data wpływu 11.10.2010r.), uzupełniającym braki formalne na wezwanie z dnia 24.09.2010r. Nr IPPB5/423-455/10-2/DG (data nadania 27.09.2010r., data doręczenia 30.10.2010r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wydatków związanych z remontem taboru kolejowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 lipca 2010r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi swą podstawową działalność gospodarczą w zakresie przewozów towarowych koleją i obsługę bocznic kolejowych. Prowadzenie takiej działalności wiąże się z ponoszeniem przez Spółkę wydatków na przeglądy okresowe, naprawy rewizyjne i naprawy główne taboru kolejowego w postaci lokomotyw i wagonów.

Przeglądy i naprawy wagonów dokonywane są zgodnie z cyklami naprawczymi wynikającymi z Dokumentacji Technicznej Systemu Utrzymania (DTSU) w przypadku lokomotyw oraz zgodnie z cyklami naprawczymi wynikającymi z Instrukcji o naprawie wagonów towarowych normalnotorowych w przypadku wagonów. Tak więc użytkowany tabor kolejowy podlega planowemu i obowiązkowemu przeglądowi i naprawie zgodnie z obowiązującymi dla każdego typu lokomotywy i wagonu cyklami. Przedmiotowe naprawy (remonty) taboru kolejowego obejmują czynności polegające na przywróceniu stanu technicznego pogorszonego na skutek zwykłego użytkowania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00