Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25.03.2013, sygn. ILPB1/415-37/13-2/AA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/415-37/13-2/AA

Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 18 grudnia 2012 r. (data wpływu 9 stycznia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 stycznia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Za pośrednictwem strony internetowej Wnioskodawca kupił czytnik e-książek do literatury i czasopism fachowych, który jest potrzebny do wykonywania pracy - gabinet lekarski. Sprzedawca nie chce wystawić faktury VAT ani rachunku. Zainteresowany otrzymał potwierdzenie zakupu, na którym widnieją dane sprzedawcy i nabywcy, data dokonania transakcji, opis przedmiotu który zakupił oraz kwota transakcji. Na fakturze naliczono podatek VAT (Wnioskodawca nie jest podatnikiem VAT, więc słusznie). Jedyną rzeczą której brakuje na dokumencie to słowo: rachunek (invoice) oraz brak podpisów wystawcy i odbiorcy. Dokument Wnioskodawca wydrukował. Ma też dokumentację mailową w języku angielskim, iż sprzedawca nie wystawia faktur VAT. Zainteresowany wskazuje, iż nie rozumie tej sytuacji, ale myśli że nie uzyska rachunku, ani faktury.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00