Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14.07.2014, sygn. ITPP1/443-407/14/KM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-407/14/KM

Prawo podatkowe dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie korekty podatku naliczonego wykazanego w zniszczonych fakturach zakupu.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 10 kwietnia 2014 r. (data wpływu 14 kwietnia 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty podatku naliczonego wykazanego w zniszczonych fakturach zakupu jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 kwietnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty podatku naliczonego wykazanego w zniszczonych fakturach zakupu.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Z dniem 1 maja 2013 r. rozpoczęła Pani prowadzenie działalności gospodarczej - sklep spożywczo-przemysłowy w miejscowości . Prowadzona działalność z tytułu podatku dochodowego rozliczana była na zasadach ogólnych na podstawie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Z dniem rozpoczęcia działalności była Pani czynnym podatnikiem VAT, rozliczającym się z tego podatku na podstawie składanych do Urzędu Skarbowego w . miesięcznych deklaracji VAT- 7. Dokumentacja firmy prowadzona była na bieżąco i przechowywana była zgodnie z wpisem w CEIGD w Pani miejscu zamieszkania.

W dniu 7 grudnia 2013 r. w domu mieszkalnym, w którym zamieszkuje Pani wraz z rodzicami i rodzeństwem wybuchł pożar - udokumentowany protokołem sporządzonym przez Straż Pożarną z dnia 7 grudnia 2013 r. i zaświadczeniem Straży Pożarnej o poniesionych szkodach w wyniku, którego spaleniu i zniszczeniu uległa większa część pomieszczeń mieszkalnych. W związku z tym całkowitemu zniszczeniu uległa znajdująca się tam dokumentacja prowadzonej przez Panią działalności gospodarczej za okres od rozpoczęcia działalności, tj. od maja 2013 r. do 6 grudnia 2013 r., obejmująca księgi przychodów i rozchodów, ewidencje zakupów VAT, ewidencje sprzedaży VAT, faktury VAT, rachunki i inne dokumenty źródłowe. O zaistniałym zdarzeniu powiadomiła Pani Naczelnika Urzędu Skarbowego w . i otrzymała kopie składanych deklaracji VAT-7 za miesiące od maja 2013 r. do października 2013 r. Poczyniła Pani starania mające na celu odtworzenie zniszczonej dokumentacji. Niestety nie jest możliwe odtworzenie całej spalonej dokumentacji firmy za wskazany okres z uwagi na to, że dotyczyła ona różnych transakcji, w tym jednorazowych, z różnymi przedsiębiorcami i z różnymi przedstawicielami handlowymi, z których wielu już nie istnieje. Jedynymi dokumentami potwierdzającymi wysokość uzyskiwanych dochodów, jak również poniesionych kosztów są złożone deklaracje VAT-7.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00