Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 25.11.2015, sygn. ITPB2/4511-841/15/ENB, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB2/4511-841/15/ENB

Odliczenie od dochodu zasądzonych i opłaconych na rzecz gminy składek na ubezpieczenia społeczne.Odliczenie od podatku dochodowego zasądzonych i opłaconych na rzecz gminy składek na ubezpieczenie zdrowotne.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 27 sierpnia 2015 r. (data wpływu 1 września 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości dokonania odliczenia od dochodu i od podatku - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 września 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości dokonania odliczenia od dochodu i od podatku.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Na podstawie zawartych z Gminą S. umów z 15 maja 2006 r., 16 maja 2007 r., 15 maja 2008 r.,15 maja 2009 r., 14 maja 2010 r., 16 maja 2011 r. i 16 maja 2012 r. Wnioskodawca pełnił obowiązki w zakresie nadzoru inwestorskiego nad robotami drogowymi realizowanymi na terenie miasta i gminy S. Za wyjątkiem umowy z 15 maja 2009 r. nr X, przewidującej wynagrodzenie w kwocie 19.000 złotych brutto, w odniesieniu do pozostałych umów należność z tytułu wynagrodzenia została pomiędzy stronami uzgodniona w wysokości 1% wartości netto nadzorowanych robót. Po zawarciu pierwszej z umów Wnioskodawca przedstawił Gminie S. opinię prawną z 28 listopada 2006 r. jaką uzyskał z Gminy C., a dotyczącą charakteru prawnego umów z zakresu nadzoru inwestorskiego jako umów o dzieło, nie zaś zlecenia. Na podstawie wskazanej opinii, po zaaprobowaniu wynikającej z niej interpretacji, zarówno pierwsza, jak też kolejne umowy zawierane przez obie strony, były kwalifikowane jako umowy o dzieło i od naliczanych i wypłacanych wynagrodzeń nie pobierano składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne. Potrącano jedynie zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, które zostały odprowadzone do Urzędu Skarbowego w S. (według właściwości).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00