Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 10.11.2015, sygn. IBPP3/4512-584/15/EJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/4512-584/15/EJ

możliwości używania tej samej kasy rejestrującej co przed wznowieniem działalności gospodarczej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 613 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego z dnia 22 kwietnia 2015 r. (Dz.U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 20 lipca 2015 r. (data wpływu 4 sierpnia 2015 r.), uzupełnionym pismem z 28 października 2015r. (data wpływu 2 listopada 2015 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości używania tej samej kasy rejestrującej co przed wznowieniem działalności gospodarczej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 sierpnia 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości używania tej samej kasy rejestrującej co przed wznowieniem działalności gospodarczej. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 28 października 2015 r. (data wpływu 2 listopada 2015 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie z 15 października 2015 r. znak: IBPP3/4512-584/15/EJ.

W przedmiotowym wniosku, uzupełnionym pismem z 28 października 2015 r., przedstawiono następujący stan faktyczny:

Działalność gospodarczą na zasadach ogólnych Wnioskodawca prowadzi od 2000 r. Najpierw był to sklep spożywczy w G. Firma dość dobrze wiele lat prosperowała pomijając okresowe spadki obrotów. W 2010 r. Sanepid po kolejnej kontroli działając z przekroczeniem uprawnień wystąpił do urzędu gminy o odebranie Wnioskodawcy koncesji na sprzedaż alkoholu (sprawa w sądzie). Po tym zdarzeniu obroty drastycznie spadły i Wnioskodawca był zmuszony we wrześniu 2010 r. zamknąć działalność gospodarczą. W sklepie zainstalowana była kasa fiskalna o numerze ewidencyjnym 24-14-4932/08 zakupiona w czerwcu 2008 r. i zgłoszona w urzędzie skarbowym w J. Po zamknięciu działalności Wnioskodawca zarejestrował się w urzędzie pracy jednocześnie szukając rozwiązania dalszej sytuacji zarobkowej Wnioskodawcy z nastawieniem na ponowne otwarcie działalności. Dzięki intensywnym poszukiwaniom Wnioskodawca znalazł miejsce na otwarcie lokalu gastronomicznego w G. W sierpniu 2013 r. Wnioskodawcy udało się pozyskać środki z urzędu pracy z puli Programu dla Osób z Grupy Wiekowej 50+. Otwarcie lokalu przedłużało się i było utrudnione z powodu nieżyczliwości ludzi wynajmujących pomieszczenie. W rezultacie Wnioskodawca zmuszony był szukać nowego miejsca i znalazł punkt w G., gdzie mógł otworzyć lokal. Rozpoczynając działalność po 3 letniej przerwie Wnioskodawca użył kasy, która była zarejestrowana i używana w poprzedniej działalności. Kasa była sprawna, ale Wnioskodawca nie dokonywał odczytu pamięci urządzenia z racji tego, że w 2010 r. kiedy zamykał firmę przepisy nie definiowały terminu na dokonanie odczytu, a Wnioskodawca wiedział, że na pewno w niedługim czasie otworzy działalność. Naczelnik Urzędu Skarbowego w P. zakwestionował ponowne użycie tej samej kasy w nowej działalności i nakazał kupno nowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00