Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 01.04.2016, sygn. ILPB1/4511-1-80/16-2/AMN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/4511-1-80/16-2/AMN

Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wydaniem nagród o wartości przekraczającej 760 zł.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 22 stycznia 2016 r. (data wpływu 28 stycznia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wydaniem nagród o wartości przekraczającej 760 zł jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 stycznia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wydaniem nagród o wartości przekraczającej 760 zł.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

() S.A. (dalej jako: Bank lub Wnioskodawca) jest Bankiem z siedzibą w Polsce, wykonującym w ramach prowadzonej działalności gospodarczej czynności bankowe, o których mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 1376).

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Bank organizuje akcje i programy promocyjne skierowane do osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej (dalej jako: klienci). Oferowane klientom promocje mają na celu uatrakcyjnienie oferowanych przez Bank usług oraz zwiększenie poziomu ich sprzedaży. W ramach organizowanych przez Bank akcji i programów promocyjnych klientom wypłacane są nagrody w postaci świadczenia pieniężnego. Możliwość otrzymania nagrody przysługiwać może zarówno obecnym jak i potencjalnym klientom Banku, przy czym otrzymanie świadczenia pieniężnego uzależnione jest od spełnienia przez klienta określonych warunków wskazanych w regulaminie danej promocji lub produktu objętego promocją. Warunki te mogą polegać na przykład na zawarciu przez klienta z Bankiem umowy na określony produkt objęty promocją, dokonaniu określonej liczby transakcji z wykorzystaniem określonego produktu bankowego, dokonaniu transakcji o określonej wartości z wykorzystaniem określonego produktu bankowego, dokonaniu powyższych transakcji ze wskazanymi przez Bank podmiotami, przynależności klienta do określonej grupy docelowej, do której skierowana jest dana promocja. W przypadku spełnienia warunków danej promocji klient ma gwarancję uzyskania nagrody w postaci świadczenia pieniężnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00