Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 21.01.2016, sygn. IBPB-1-1/4510-196/15/EN, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPB-1-1/4510-196/15/EN

w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odsetek naliczonych od zwróconej dotacji

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z 30 października 2015 r. (data wpływu do tut. Biura 3 listopada 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odsetek naliczonych od zwróconej dotacji jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 listopada 2015 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odsetek naliczonych od zwróconej dotacji.

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca - Sp. z o.o. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) - jest Spółką kapitałową powstałą z przekształcenia jednoosobowej działalności gospodarczej (dalej: Beneficjent). Oświadczenie o przekształceniu prowadzonej działalności gospodarczej w jednoosobową spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, zostało złożone w formie aktu notarialnego w styczniu 2014 r. (wpis przekształcenia do Krajowego Rejestru Sądowego nastąpił w lutym 2014 r.).

W ramach prowadzonej przez Beneficjenta działalności gospodarczej, w lutym 2009 r. została zawarta z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości (dalej: Instytucja Wdrażająca) umowa o dofinansowanie realizacji Projektu pod nazwą: X w ramach działania 8.1 Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej osi priorytetowej 8 Społeczeństwo informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007 - 2013.

Przedmiotowe dofinansowanie przyznane Beneficjentowi w ramach ww. umowy, to wsparcie udzielone ze środków publicznych w formie dotacji rozwojowej, o której mowa w art. 106 ust. 2 pkt 3a ustawy o finansach publicznych według stanu prawnego obowiązującego na dzień zawarcia niniejszej umowy. W związku z przystąpieniem do realizacji projektu objętego ww. umową o dofinansowanie, Beneficjent przeprowadził postępowanie ofertowe na zakup systemu w postaci otwartego kodu oprogramowania do prowadzenia kampanii e-mail marketingu (tzw. szkielet systemu). Kwestie dostawy oraz zakupu usług w ramach Projektu (w tym zakupu szkieletu systemu) były szczegółowo unormowane w przywołanej umowie zawartej pomiędzy Beneficjentem, a Instytucją Wdrażającą. Między innymi Beneficjent zobowiązany był do dokonywania zakupów w oparciu o najbardziej korzystną ekonomicznie ofertę, z zachowaniem zasad jawności, przejrzystości i uczciwej konkurencji. Dodatkowym rygorem była konieczność udokumentowania faktu zamieszczania ogłoszenia o dokonywanym zakupie na stronie internetowej Beneficjenta lub w prasie bądź też jego siedzibie oraz przystąpienie do zapytania ofertowego co najmniej trzech oferentów, składających oferty ważne na dzień złożenia zamówienia lub zawarcia umowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00