Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 10.11.2016, sygn. 2461-IBPP3.4512.554.2016.1.EJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. 2461-IBPP3.4512.554.2016.1.EJ

obowiązek stosowania prewspółczynnika przez MOSiR

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 613 ze zm.) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego z dnia 22 kwietnia 2015 r. (Dz.U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 5 sierpnia 2016 r. (data wpływu 16 sierpnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • obowiązku stosowania prewspółczynnika, o którym mowa w art. 86 ust. 2a ustawy o VAT w stosunku do wszystkich ponoszonych wydatków z wyjątkiem wydatków dotyczących ORS R oraz przylegających do niego stadionu i lodowiska jest nieprawidłowe,
  • prawa do odliczania pełnej kwoty podatku naliczonego od wydatków związanych z działalnością boisk dzielnicowych, za korzystanie z których wprowadzone zostaną opłaty podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 sierpnia 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku stosowania prewspółczynnika, o którym mowa w art. 86 ust. 2a ustawy o VAT w celu ustalenia wartości podatku naliczonego podlegającego odliczeniu oraz prawa do pełnego odliczania podatku naliczonego od wydatków związanych z dzielnicowych boiskami, za korzystanie z których wprowadzone zostaną opłaty.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, dalej MOSiR) jest jednostką budżetową w rozumieniu art. 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, zarejestrowaną jako czynny podatnik VAT. Wnioskodawca został powołany jako jednostka, której zadaniem jest dbałość o prawidłowy rozwój psychofizyczny i zdrowie mieszkańców Miasta, realizowanym w szczególności przez sport i rekreacje ruchową. W ramach przydzielonych zadań, Wnioskodawca tworzy, utrzymuje i udostępnia bazę sportową i rekreacyjną, organizuje zajęcia, zawody oraz imprezy sportowe i turystyczne, a także organizuje imprezy rekreacyjne na rzecz mieszkańców Miasta.

W posiadaniu Wnioskodawcy znajdują się liczne obiekty sportowe, m.in. kryte pływalnie, sale gimnastyczne, boiska dzielnicowe, stadion sportowy obejmujący boisko piłkarskie i tor żużlowy, funkcjonujące w zimie lodowisko, ORS R oraz centrum rekreacji i rehabilitacji. Głównym źródłem przychodów Wnioskodawcy jest wynagrodzenie za wynajem wspomnianych obiektów oraz środki uzyskane ze sprzedaży biletów wstępu. Dodatkowo MOSiR otrzymuje również wynagrodzenie z tytułu uczestnictwa zawodników w niektórych imprezach sportowych, a także za kursy tańca, zajęcia fitness oraz usługi rehabilitacyjne. Każda ze wspomnianych usług świadczona jest odpłatnie i objęta jest zakresem ustawy o VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00