Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 27.02.2017, sygn. 3063-ILPB1-1.4511.12.2017.1.AA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. 3063-ILPB1-1.4511.12.2017.1.AA

Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201) oraz § 5 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Pani przedstawione we wniosku z dnia 12 grudnia 2017 r. (data wpływu 2 stycznia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 stycznia 2017 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

W dniu 19 grudnia 2016 r. wpłynęło pełnomocnictwo szczególne na druku PPS-1.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą jako osoba fizyczna. Działalność ta jest zarówno prowadzona, jak i zarejestrowana w domu jednorodzinnym należącym oraz zamieszkiwanym przez Wnioskodawcę. Droga, która prowadzi pod biuro/dom jest częściowo utwardzona tłuczniem, jednak jej nawierzchnia jest zdegradowana licznymi ubytkami oraz większymi dziurami. W konsekwencji czego w zagłębieniach tworzą się zastoiny wody deszczowej. Działalność prowadzona przez Wnioskodawcę opiera się na usługach doradztwa informatycznego firmom zagranicznym, co stanowi około 90% przychodów, a także usługach finansowo-księgowych, które z kolei wiążą się z częstymi wizytami wynikającymi z konieczności dostarczania dokumentów oraz omawiania kwestii podatkowo-księgowych. Zły stan drogi zniechęca klientów oraz potencjalnych klientów, co niekorzystnie wpływa na daną działalność i przyczynia się do uzyskiwania niższych przychodów. Wady nawierzchni znacznie pogarszają stan samochodów firmowych poprzez niekorzystny wpływ na zawieszenie pojazdów, ponadto opony często ulegają przebiciu. Od biura do najbliższej drogi asfaltowej brakuje około 100m asfaltu o szerokości w granicach 4/4,5m. Szacowany koszt budowy drogi wraz z projektem wynosi około 30.000 zł. Wnioskodawca skierował zapytanie do gminy o kwestię remontu drogi i uzyskał odpowiedź, że remont drogi nie został uwzględniony we wnioskach do budżetu na rok 2017, inwestycja ta nie została również uwzględniona w wykazie przedsięwzięć do wieloletniej prognozy finansowej Gminy na lata 2016-2020.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00