Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25.04.2017, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.15.2017.1.MT, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.15.2017.1.MT

w zakresie obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 marca 2017 r. (data wpływu13 marca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 marca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka F. GmbH (dalej Spółka lub Wnioskodawca) z siedzibą w Niemczech jest czynnym podatnikiem VAT. Spółka należy do międzynarodowej grupy kapitałowej oferującej usługi transportu pasażerskiego w wielu europejskich krajach. Na terytorium Polski świadczy usługi przewozu transportu lądowego pasażerskiego taborem autobusowym. Transport realizowany jest z do/z kilku miast na terytorium Polski do innych europejskich miast.

Sprzedaż biletów na usługi transportu realizowane przez Spółkę, dokonywana jest wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej (ew. aplikacji mobilnej na smartfony). Klient dokonując rezerwacji/zakupu biletu musi dokonać opłaty za poprzez płatność kartą kredytową bądź też za pośrednictwem systemu PayPal. Przy zakupie biletu, klient może wskazać, czy chce otrzymać fakturę zaznaczając odpowiednie pole na witrynie zakupu. Po zaksięgowaniu wpłaty, na adres e-mail klienta wysyłany jest bilet elektroniczny (oraz opcjonalnie faktura).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00