Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 13.07.2017, sygn. 0112-KDIL5.4010.72.2017.1.EK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL5.4010.72.2017.1.EK

Koszty uzyskania przychodów.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 8 maja 2017 r. (data wpływu 12 maja 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 maja 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym, podlegającym w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Wnioskodawca Autoryzowany Dealer pojazdów samochodowych zawarł z A. Sp. z o.o. (dalej jako: A) umowę w sprawie wprowadzenia programu () Assistance 12 (dalej jako: Umowa).

Program () Assistance 12 polega na udzieleniu przez A. Sp. z o.o. ochrony ubezpieczeniowej Assistance trwającej przez 12 miesięcy każdemu klientowi Dealera, który wykona w serwisie Autoryzowanego Dealera odpłatny przegląd okresowy. Warunkiem objęcia klienta Programem jest dokonanie przez Dealera zgłoszenia do bazy danych, której administratorem jest A. Sp. z o.o. danych osobowych klienta w terminie nie dłuższym niż jeden miesiąc od daty przeglądu. Objęcie klienta Programem oznacza, że klient uzyskał ochronę ubezpieczeniową w całej Europie w razie awarii samochodu. Ochrona polega na tym, że klientowi zostanie zorganizowana pomoc polegająca (w zależności od rodzaju okoliczności) m.in. na organizacji i pokryciu kosztów naprawy pojazdu na miejscu zdarzenia, holowaniu pojazdu do najbliższego Autoryzowanego Dealera, zwrocie kosztów holowania specjalistycznego (np. na autostradzie), organizacji i wynajmie pojazdu zastępczego, organizacji i pokryciu kosztów pobytu w hotelu na czas wykonywania naprawy etc.

Wnioskodawca jako Autoryzowany Dealer odnosi korzyści z objęcia tej Spółki Programem () Assistance 12, ponieważ Program wpływa na podniesienie konkurencyjności Wnioskodawcy wobec innych serwisów i producentów samochodów, zwiększenie obrotów poprzez liczniejsze wizyty klientów, możliwość wykonywania kontroli i napraw pojazdów, które dowożone są bezpośrednio z miejsca zdarzenia, poprawę wizerunku Spółki, zwiększenie satysfakcji klienta, zwiększenie lojalności klientów wobec serwisu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00