Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10.07.2018, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.111.2018.1.MAZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.111.2018.1.MAZ

Prawo do wystąpienia do właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego o wydanie decyzji określającej kwotę akcyzy w należnej wysokości, w przypadku importu wyrobów akcyzowych.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2018 r., poz. 800, ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 21 maja 2018 r. (data wpływu 21 maja 2018 r.), uzupełnionym pismami z 21 maja 2018 r. (data wpływu 25 maja 2018 r.) i z 4 czerwca 2018 r. (data wpływu 4 czerwca 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie prawa do wystąpienia do właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego o wydanie decyzji określającej kwotę akcyzy w należnej wysokości, w przypadku importu wyrobów akcyzowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 maja 2018 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie prawa do wystąpienia do właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego o wydanie decyzji określającej kwotę akcyzy w należnej wysokości, w przypadku importu wyrobów akcyzowych. Ww. wniosek został uzupełniony pismami z 21 maja 2018 r. (data wpływu 25 maja 2018 r.) i z 4 czerwca 2018 r. (data wpływu 4 czerwca 2018 r.).

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o. (dalej jako: Wnioskodawca lub Spółka) regularnie importuje wyroby akcyzowe w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz.U. z 2017 r., poz. 43, ze zm.; dalej jako: Ustawa. Są to wyroby energetyczne o funkcjach smarowych, chłodzących i innych właściwościach nienapędowych, umożliwiających prawidłową eksploatację maszyn obrabiających metale. Handel takimi maszynami stanowi podstawową działalność Wnioskodawcy i Spółka zawsze dopełnia wszelkich formalności celnych i podatkowych związanych z importem wskazanych wyrobów akcyzowych, w szczególności dokonuje zgłoszenia celnego (dokumenty PZC lub SAD), w którym deklaruje importowane specyfiki i inne wymagane dane, a następnie terminowo zaspokaja wierzyciela publicznego, dokonując stosownych wpłat cła, akcyzy i VAT-u. Swoje obowiązki związane z importem Spółka dokonuje zwykle za pośrednictwem agencji celnej.

Wnioskodawca dokonuje klasyfikacji importowanych specyfików dla potrzeb zgłoszenia celnego i czyni to z najwyższą starannością, tj. z uwzględnieniem klasyfikacji CN dokonanej przez producenta, posiadanej dokumentacji specyfiku, znajomości jego przeznaczenia oraz opinii osób posiadających techniczną wiedzę o danym produkcie. Spółkę niepokoi jednak fakt, że żadne z jej zgłoszeń celnych nigdy nie stało się przedmiotem weryfikacji ze strony urzędu celno-skarbowego, zakończonej decyzją lub protokołem stwierdzającym brak nieprawidłowości. Brak poddania dokonywanych przez Spółkę importów formalnej kontroli wynika zapewne z niewielkich ilości importowanych wyrobów akcyzowych, a także ich stosunkowo niewysokiej wartości. Niemniej jest to import regularny i dotyczący wciąż tego samego katalogu specyfików, a to oznacza, że ewentualny błąd w klasyfikacji może prowadzić do akumulacji niedopłaty lub nadpłaty należności publicznoprawnych związanych z jego importem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00