Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 01.10.2018, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.361.2018.1.AP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.361.2018.1.AP

W zakresie uznania za koszt uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od udostępnionych zleceniobiorcy środków trwałych niezbędnych do wykonywania na rzecz Spółki usług zbiorowego żywienia w zakładowej restauracji pracowniczej zlokalizowanej w zakładzie produkcyjnym.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 800), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 27 lipca 2018 r. (data wpływu 2 sierpnia 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie możliwości zaliczenia odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych udostępnionych zleceniobiorcy do kosztów uzyskania przychodów Spółki jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 sierpnia 2018 r. do tutejszego organu wpłynął ww. wniosek, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie możliwości zaliczenia odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych udostępnionych zleceniobiorcy do kosztów uzyskania przychodów Spółki.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca & Spółka z o.o. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca), w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zajmuje się produkcją m.in. artykułów spożywczych i słodyczy. Spółka jest podatnikiem CIT.

Spółka zakupuje usługi zbiorowego żywienia w celu odpłatnego świadczenia na rzecz pracowników oraz innych osób korzystających z restauracji pracowniczej. W szczególności, Spółka zawarła umowę z podmiotem zewnętrznym (dalej: zleceniobiorcą), dotyczącą prowadzenia zakładowej restauracji pracowniczej zlokalizowanej w zakładzie produkcyjnym usytuowanym w P. W ramach wspomnianej umowy, zleceniobiorca wykonuje na rzecz Spółki przede wszystkim usługi zbiorowego żywienia, a Spółka m.in. przekazała zleceniobiorcy w użytkowanie wyposażenie technologiczne restauracji pracowniczej, z której korzysta zleceniobiorca wykonując usługi na rzecz Spółki. Zleceniobiorca jest odpowiedzialny za utrzymanie oraz konserwację przekazanego wyposażenia. Wnioskodawca pokrywa koszty przeglądów technicznych i serwisowych wyposażenia technologicznego (usługi przeprowadzane są przez firmę zewnętrzną wskazaną przez Spółkę z uwagi na wewnętrzne wymogi bezpieczeństwa), które pozwolą na przekazanie sprzętu w dobrym stanie technicznym, umożliwiającym jego bezpieczną eksploatację.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00