Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.01.2019, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.480.2018.1.BKD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.480.2018.1.BKD

Czy Spółka ma prawo do zaliczania do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych stanowiących aport wniesiony przez Gminę na poczet kapitału zakładowego w związku z likwidacją i przekształceniem zakładu w Spółkę, które zostały nabyte przez zakład ze środków pochodzących z dotacji przekazanej przez Gminę, a które nie były amortyzowane podatkowo w zlikwidowanym zakładzie budżetowym

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 800, ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 8 listopada 2018 r. (data wpływu 14 listopada 2018 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od składników majątku otrzymanych w związku z przekształceniem zakładu budżetowego w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, nabytych przez zakład budżetowy ze środków pochodzących z dotacji jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 listopada 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od składników majątku otrzymanych w związku z przekształceniem zakładu budżetowego w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, nabytych przez zakład budżetowy ze środków pochodzących z dotacji.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Uchwałą Nr X Rada Miasta zdecydowała, że z dniem 31 grudnia 2015 r. likwiduje się samorządowy zakład budżetowy działający pod nazwą Zakład Gospodarki Komunalnej w celu jego przekształcenia w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Spółka), której jedynym wspólnikiem będzie Gmina. Postanowiono, że przedmiotem działalności Spółki będzie prowadzenie dotychczasowej działalności zakładu. Zakład budżetowy funkcjonował do dnia 31 grudnia 2015 r.

Dnia 17 listopada 2015 r. dokonano aktu przekształcenia samorządowego zakładu budżetowego w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością oraz przyjęto akt założycielski Spółki. Przekształcenia dokonano na podstawie art. 6 i nast. ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej, a jedynym wspólnikiem Spółki stała się Gmina. Bilans zamknięcia przekształcanego zakładu budżetowego sporządzony na dzień 31 grudnia 2015 r. stał się bilansem otwarcia Spółki. Na podstawie art. 22 i 23 ustawy o gospodarce komunalnej składniki mienia przekształconego zakładu budżetowego stały się majątkiem Spółki, w którym kapitał zakładowy stanowił 19.000.000,00 zł, zaś pozostała część majątku Spółki stanowi kapitał zapasowy o wartości 36.897,01 zł. Spółka wstąpiła we wszystkie prawa i obowiązki przekształcanego samorządowego zakładu budżetowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00